חברת דוד וגוליית פנתה לאיתמר גרוטו וברונו שטיין בהצעה “מפתה”

חברת הקנאביס "דוד וגוליית", העומדת בפני סכנת סגירה בעקבות הנחיית היק"ר והמשטרה, פנתה לאחרונה לבכירים בניסיון לגייסם לדירקטוריון החברה ולייתר בכך את סגירתה. גם הם וגם היק"ר דחו את הרעיון וכעת החברה תיאלץ להמתין לפסיקת בית המשפט

חברת הקנאביס דוד וגוליית פנתה לאחרונה למנכ”ל משרד הבריאות לשעבר פרופ’ איתמר גרוטו ולמפקד מחוז מרכז של המשטרה לשעבר נצ”מ בדימ’ ברונו שטיין, בהצעה להצטרף לדירקטוריון החברה. ככל הידוע למגזין קנאביס, גם גרוטו וגם שטיין סירבו להצעה והעדיפו להמשיך בפעילותם הנוכחית בתחום הקנאביס – גרוטו בחברות קאנוניק ואטלס גלובל, ושטיין בחברות קנאמדיק והסנה סחר בע”מ.

הניסיון של “דוד וגוליית” לגייס שמות מוכרים לדירקטוריון שלה, בא כמובן כמענה להחלטת היחידה לקנאביס רפואי להורות על סגירת פעילות החברה עקב מידע מודיעיני שנתקבל ממשטרת ישראל. כזכור, בתחילה היה מדובר בדרישה לפסול מעיסוק בתחום הקנאביס רק את מייסד החברה ובעל המניות המוביל בה, עו”ד תומר הראל, ולאחר מכן גם את שותפו, בסאם שייח’ סלימאן, ולבסוף – לסגירת פעילות החברה כולה בפני עצמה.

בעקבות החלטה חריגה זו של היק”ר, שזו הפעם הראשונה בה היא פוסלת חברה בכללותה ללא קשר למי שעומד בראשה או מחזיק בה מניות, פנתה “דוד וגוליית” בעתירה לבית המשפט בדרישה להורות על עצירת ההליך בטענה כי מדובר בגרימת נזק לחברה בה הושקעו עשרות מיליוני שקלים. בית המשפט הורה לעצור את הליך הסגירה לפחות עד 1.4, כלומר בעוד מספר ימים, וביקש מהצדדים לנסות להגיע להבנות, אחרת ייקבע פסק דין.

איתמר גרוטו ברונו שטיין (צילום: פלאש90)
דחו את ההצעה: פרופ’ איתמר גרוטו ונצ”מ בדימ’ ברונו שטיין (צילום: פלאש90)

נציגי החברה פנו מאז ליק”ר בהצעה ראשונה, לפיה מניותיו של עו”ד הראל יועברו לידי שותפו בסאם שייח’ סלימאן וכן לידי מנכ”ל החברה הנוכחי חגי שגב, ובמקביל ימונו כאמור גרוטו ושטיין לדירקטוריון. החברה טענה כי “זאת מתוך מטרה שהחברה תנוהל על פי מדיניות של דירקטוריון המורכב מדמויות בכירות בתחומים שונים”, אך היק”ר והמשטרה דחו הצעה זו על הסף.

בהצעה שנייה ביקשו נציגי החברה מהיק”ר לאפשר להם למכור את כלל מניות החברה ונכסיה לגורמים אחרים, “חדשים”, שאינם קשורים לחברה כיום, בכפוף לבדיקה ואישור של אותם גורמים על ידי המשטרה והיק”ר. להצעה זו היק”ר טרם הגיב, על אף שנותרו ימים ספורים למועד האחרון שנקבע על ידי בית המשפט. לדברי “דוד וגוליית” התגובה נדרשת מכיוון שאחרת לא ניתן להתקדם בהצעות קונקרטיות למתעניינים ברכישה.

“אף גורם אינו מוכן לחתום עם מרשתנו על הסכם מכירה של החברות ללא שיש לו אישור כלשהו כי רכישה של פעילות החברות מוסכמת על ידכם,” כתב הבוקר (ג’) ליק”ר נציג החברה, עו”ד עמית חדד. “על כן, אנו נדרשים לאישור המתווה העקרוני על ידכם ומיד נוכל להוציא לפועל את המכירה ולהעביר לכם לאלתר את השמות הרלוונטיים של בעלי המניות, הדירקטורים ובעלי התפקידים בחברות החדשות”.

כזכור, לטענת היק”ר, הביטול הצפוי של הרישיונות של החברה אינו נובע רק מפסילת עיסוקו של עו”ד הראל או אדם אחר בחברה באופן ספציפי, אלא לכאורה בהקשר לעיסוק של החברה עצמה. “קיים מידע המונע את המשך מתן הרישיונות לחברה, זאת לנוכח חוות דעת שלילית שהתקבלה מהגורם המוסמך במשטרת ישראל,” נכתב בהודעת היק”ר שנמסרה לחברה.

הוויתור של בעלי דוד וגוליית על המאבק והנכונות שלהם להתפשר על מכירת כלל מניות ונכסי החברה לצד ג’ מגיעים כמובן לאור העובדה שכך הם יוכלו לפחות להרוויח מעט כסף בתמורה למכירה. אם היק”ר והמשטרה לא יאשרו גם את ההצעה הזו, החברה למעשה תיסגר ופעילותה תרד לטמיון כך שהיא תאלץ למכור את הנכסים במחירים נמוכים בהרבה, מכיוון שהם יהיו ללא רישיונות, ללא עובדים וללא פעילות אמיתית בעלת שווי.

בימים הקרובים, אם משרד הבריאות אכן לא ישיב להצעה השנייה של החברה, צפויה ככל הנראה להתקבל החלטה סופית של בית המשפט בעניין.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר